diumenge, de febrer 24

Una volta per Beret.17-02-08.



El Diumenge,despres de l´excursioneta al Tuc de Baciver, teniem planejat pujar el Tuc de la Salana, un classic de la Vall d´Aran.
Però la Cèlia i l´Adam, que haviem pujat a dormir a Banhs de Tredós, la nit del dissabte, ja és troben la carretera tallada per glaç a la pressa.

Amb els cotxes no s´hi pot passar, i fa mandra carretejar els esquis a l´esquena.
Així que decidim que el diumenge a les 9.00, ens venen a recollir a Salardú, a on hem passat la nit, al Xalet-refugi del C.E.C., i desde allà anem a Pla de Beret, a veure que és pot fer.
Ara ja només quedem la Cèlia, l´Adam, el Xavi, el Roger, la Mabel, la Maria, el Xabi, jo i la Claudia, que va arribar el dissabte a la nit.
Dit i fet, una vegada a Pla de Beret, veiem que l´anticicló, no perdona les cares sud, i que no sobra pas la neu.
Veiem un turó, al fons de les pistes, que té traçes de baixada, aixì que decidim anar-hi.
Una vegada que tots ja estem a punt, avui ens ha costat horrors, posar-nos en marxa, enfilem pel lateral de la pista, i anem pujant molt suaument.
Creuem un torrent, i ja ens enfilem a base de voltes maries, i així xino-xano, arribem dalt del turonet, fa un dia preciós, gens de fred, tant sols un xic de vent.
Ens ho prenem amb calma, gaudint del dia, observant el nostre voltant, posant noms als cims el davant, Aneto, Maladeta, Portillon.....
Finalment, ens decidim a baixar, treiem pells, i cap a baix.
En Roger, cau i li salta l´esqui, però, no duia la corretja ben lligada, i li llisca pendent avall, això ens condiciona la baixada, i hem d´anar a buscar-lo.
Una vegada trobat, cap a baix, a muerteeeeeeeee!!!!!!
La neu, esta bonissima!!!
I aixi, baixant, arribem, als cotxes.







3 comentaris:

Alba ha dit...

Cada vegada estic més convençuda que m'hauria de començar a fer amiga dels esquís.... però es que em fa tanta manda haver d'anar a una pista a aprendre'n!!!!
Genials les sortides que us monteu, tot i que de neu no es pot dir que n'hi hagi massa....

Pekas ha dit...

m'agrada molt veure que sempre aneu una bona colla... :-)))

Per cert... a mi em toca anar aquests propers 4 díes per la zona de Beret... a currar... ( tema trineos de gossos.. :-)))))

( i m'han dit que está nevan força... :-))))

Salut i muntanyes... company...

el yeti ha dit...

Alba: Animat, quan tinguis ganes, prova-ho, tampoc cal passar molt per pistes, la neu de muntanya, no te res a veure amb la de les pistes....
Pekas: Que tal el Madstage, al final , em va fer mandra, anar-hi, però si que tinc ganes d´anar-hi a un....
La veritat, és que som un grup que ens avenim força, ja fa temps que ens coneixem i sortim plegats!!
Que vagi bé per Beret, i guarda neu!!!!