diumenge, de juny 17

Cabacés, 17 de Juny de 2007.

Aquest dissabte, hi havia dinar familiar a Rodonyà.

Ja que ens hi haviem de desplaçar, varem pensar en anar a escalar el diumenge a Margalef, zona ja coneguda, però que ja hem visitat varies vegades, però també ens cridava l´atenció una zona propera, però que no conexiem encara.

Es tracta de Cabacés.

Aquesta zona, te vora de 150 vies, equipades, i que van desde un tercer, fins al 7b.

La guia d´escalada, es pot comprar al refugi Cal Ferrer, costa 5 € i és una aportació per l´equipament.

Ahir al vespre, ens avrem quedar a dormir al costat de l´embassament de Margalef, a la zona d´acampada furgonetera.....

Despres d´una nit preciosa, i estelada....i d´un son reparador..... el que atipen els dinars familiars.....

Aquest mati, ens llevem i a fer un café a Margalef, que fort!!! la botiga de queviures no obre fins les 11H.

Que bé viuen als pobles!!

Aixi, sense pa, però havent fet un cafetonet, arribem a Cabacés!!

La carretera que va de Margalef a Cabacés, esta plena de vinyes, i es una zona preciosa.....
Arribem a Cabacés, i ens adreçem al Refugi Cal Ferrer, comprem les ressenuyes i ens dirigim, cap a Can Pistraus, a la zona d´Els Solans.

Despres d´una feixuga caminada pel bosc, i amb una calor asfixiant, arribem a Can Pistraus.

Ens decidim per aquesta zona, per que el dia, etsa un pel tapat, i no sabem si aguantara gaire....

La roca, es Margalefiana, molt similar a la de Margalef, un conglomerat carbonatat, segons l´experta geologa Mabel.

És un pel abrasiva, i força adherent.
Hem fet quatre vies, i entre la calor asfixiant, els nuvols, i la mandra, ja hem plegat.
Les vies han estat:

-The champions lip (IV), via facil, per agafar contacte amb la roca.

-Yuri Hiraima(V), amb un pas desplomat, entre la segona i tercera xapa, a mi se m´ha atragantat, i l´ha acabat d´obrir la Mabel. Sort d´ella!!

-Kint Hill(IV+), laprimera xapa esta un pel lluny, pero la via estya bé, comença per un diedre, i acabes en placa.

-Aboriginal(IV), sortida un ple curiosa, amb un flanqueig, i superant una petita panxa, per arribar bé a la reunió.

Ens hem quedat amb ganes de provar la Jave el Tribut, un IV+, que encarava, un petit pero dsifruton desplomet, però ja estava petat, dels varis intents a la "Yuri", i la Mabel, tampoc tenia excesives ganes, i aqui ja hem plegat......

Però queda pendent tornar a Cabacés, la roca i les vies s´ho mereixen......

La Mabel, obrint la via " The champions lip".

La via "Jave el Tribut", va pel desplomet.
La posta de sol, a Margalef.

Anònim ha dit...

La zona de Cabacés està molt bè, però eviteu dies de xafogor, en que els insectes detecten el cos d'alguns humans com a buffet lliure de menjar.
M'he contat 16 picades i sembla que va a més.
Això si, és una zona perfecte per retrobar-se amb l'escalada i gaudir de vies fàcils, agraides, ben equipades i amb una roca fantàstica (d'aquelles que fan mal quan t'agafes però que donen una gran sensaciò de fiabilitat).

Mabel

Kepa ha dit...

le disteis duro eh!!! este fin de semana he estado cerca de esa zona, pero hemos escalado más bien poco.

Saludos

Anònim ha dit...

Ostres! Ja no me'n recordava d'esta zona! Hi vaig anar una vegada, fa força temps, i em va agradar molt... hi haurem de tornar!!!

Joana García ha dit...

Kepa, hemos estados cerca de esta zona porque hemos pasado por el mismo pueblo, seguro que nos vieron cuando íbamos hacia Arnes, juas, juas, juas, juas, juas. Es que Margalef cala hondo, juas, juas.

Noi, gràcies per la resenya, ens haurem d'acostar a fer alguna coseta. El Kepa es refereix a que vam estar escalant als Estrets d'Arnes. Pero que xul.lo que es tot alló i el millor es que et pots banyar a peu de via, peró que guapo!!!!!!

Pekas ha dit...

Yo suelo ir en otoño... me parece una zona collonuda... :-))))

pero certifico el tema de les picades... :-))))