dijous, de febrer 7

Intent al tuc de Parrós. 03-02-08

El Diumenge, ens llevem a Baguerge, hem dormit a Ca la Clàudia i el Marc, que molt amablament, ens varem acollir a casa seva, ja que per aquestes dates, no hi havien allotjaments disponibles a la Vall.
La vetllada anterior, varem sopar uns deliciossos espaguettis, amb carn picadeta i uns pits de pollastres amb fines herbes, que sobretot quan baixes de fer muntanya, tot et sap a gloria!!!!
Una vegada llevats, esmorçats, i preparats, pugem cap al Parking de Pla de Beret, on ens espera la resta del grup.
Avui toca el Tuc de Parrós.
La meteo d´entrada sembla bona, i l´excursioneta sera llarga.
Esta tot el parking a petar de gent, avui toca l´Open Beret, d´esqui de fons.
I despres som naltres els frikis!!! Gent posant cera als esquis, escalfant.....
Una vegada ja esta el ramat a punt, els nostres pastors Clàudia, Marc i Ana, ens porten pista avall, per agafar la vall que remunta el Riu de Parrós, aquesta vall és llarga, i el desnivell és va assolint lentament, anem trampejant, fent esqui-arbring, creuant llargues clapes sense neu.....
Jo vaig tenint problemes amb les fixacions, s´em surten les botes!!
Això, es un contratemps, ja que dono quatre passes, i a parar....
Finalment a base de cargolar, i descargolar, ho soluciono.
Lentament, ja hem superat tota la vall, i ja comença, la pujada, amb voltes, i més voltes, falnquejos, posant ganivetes.....
Però el dia és va complicant, el vent s´aixeca, i comença a bufar fort!!
Ja a l´arribar al collet, i veient que per arribar al cim, patirem força el vent, l´Anna MG, el Joan, i jo baixem cap al llac, a buscar un lloc més arrecerat.
La resta del grup, amb piolet i grampons continuen endevant, i assoleixen el cim.
Ens trobem al llac, i ja iniciem la tornada, disfrutant les pales i fent moltes SSSSSSS.Creuem el bosc, creuem la torrentera, i arribem a la pista, que porta al parking.
Per Déu, que llarga que era!!!
Finalment arribem als cotxes ens despedim del Marc, la Clàudia i l´Ana, que marxen, i la resta anem al Refugi del CEC, a Salardu, a fer un bocata!!
D´aqui cap a casa!!
P.D. Ha estat un cap de setmana intens, gaudint de la Vall d´Aran, , coneixent gent maquissima, amb la qual hi ha hagut moltes bones vibracions!!!, i amb qui espero retrobar-me aviat, o si no més no, compartir la traça una altre dia!!
Salut i Bona Traça!!

El Marc, el nostre pastor!!