dijous, d’abril 16

Le Pic Cascavalier (2576 m.) 11-04-09

Dissabte ens llevem d’horeta, hem quedat a les 8,15 del mati a l’alberg de Saint-Veran, per anar a fer el Pic Cascavalier ( 2.576 m.).
El dia , s’aixeca amb més neu, continua nevant…..
Em recullen l´Ivan, la Maria i el David, i baixem cap a “Le Raux”, on ens espera el Xavi,, que ha passat la nit amb la furgo allà a baix.
Sortim en direcció el “Pont du Molin”, el creuem, i enfilem bosc amunt, tot seguint unes fites grogues marcades als arbres, anem en direcció “Curlet”.
Anem pujant a traves del bonic bosc, i trobem la “Cabane de Lamaron”.
Allà, si un vol, es pot desviar cap a la “Croix”, per resseguir la “Crête de Curlet”, o seguir remuntant la vasta vall.
Nal tres optem per l’opció de resseguir la vall.
Es una vall ampla, blanca, amb una pujada força suau,tot i que els metres finals, son força drets.
El temps, no ens ajuda gens, ja que continua nevant, i de quan en quan fa força vent, però naltres anem fent, xino-xano, però endavant.
Finalment arribem al collet, amb la neu glaçadeta.
Del collet al Pic, ja no queda res, un flanqueig, i fem cim!!
Ja en portem dos, dos cims als Alps.
Fem les fotos de rigor, i ens preparem per la disfrutona baixada, anem a tastar l’autèntica neu “powder” dels Alps, ja que porta dos dies seguits nevant.
Comencem a baixar, tot xalant , parem a recuperar l’alè, i tots tenim un somriure dibuixat als llavi. Avui la neu, esta impressionant, i estem difrutant d’allò més.
Arribem a la Cabana, i d’allà, anem a buscar la Vall, però ja al final de la Vall, ens trobem les restes d’un allau, de dimensions impressionants, l’esquivem pel costat, a mig camí entre el bosc i la vall.
Finalment tornem a arribar al “Pont du Molin”, el creuem i remuntem cap a “Le Cros”, i d’aquí amb els esquis a l’esquena, arribem a “Le Raux”, on tenim els cotxes.
Ara ja no neva, ara plou….Però estem molt contents, ha estat un bon dia!!

Maria ha dit...

Siiii! Un bosc encisador, una neu espectacular, un cim ben agrait! I a més és un cim q es veia i era vist des del poble...

Anònim ha dit...

Això de que es veia des del poble és una exageració, només el vam veure el darrer dia!!! Jaja.